fredag 1 augusti 2008

Thank god it's friday!

Efter en minst sagt jobbig vecka med humöret i botten är jag nu sååå glad att det är helg... Solen har skymtat genom molnen och på lunchen gick jag ner till stranden för att titta på en av de stora rätvalarna som kommit in a bukten. Det är sydkaparen som under vintermånaderna kommer in i False bay för att föda sina ungar i de lugna vattnen..Häftiga djur verkligen! Ska försöka ta lite kort senare.. Men nu känns det iallafall helt ok och jag ser fram mot min lilla trip upp till västkusten imorgon.

Har förresten oxå bestämt mig för att flytta.
Har klurat och funderat i flera månader över min boende situation och gick idag till min mäklare och bad henne börja leta efter något nytt.
Trivs generellt bra i lght jag har men saknar balkong el liten uteplats. Jag menar, bor man i Sydafrika och har det här fantastiska klimatet så borde man ju oxå kunna ta tillvara på det och kunna grilla etc..
Och sen till mitt andra dilemma.. jag har lnge velat skaffa hund men vägrar låta en hund bo i lght. Har inte varit aktuellt tidigare heller av den enkla anledningen att jag ju jobbat borta så mycket...
Men nu har jag ju ett ganska så normalt liv, känner att jag trivs och tror att en hund skulle öppna upp nya dörrar socialt oxå (valpkurs etc) plus att då kommer jag definitivt ut på mina promenader...
De gnger jag måste åka bort på jobb el på semester till Sverige el liknande, har mina chefer erbjudit sig att passa hunden eftersom de redan har en själva..

Tål att tänkas på... Jag ska först försöka hitta ett litet hus el stuga som jag kan trivas i men med hund i åtanke, vänta och se hur säsongen utspelar sig och sen ta ett beslut senare.. Men flytta vill jag.

Inga kommentarer: