måndag 11 augusti 2008

älskar vintern i Kapstaden!

Vet att det ibland blir lite väl mycket snack om vädret och vet inte varför vi människor är så ivriga på att prata väder hit och dit. För visst är det så att kommer man inte på något att säga, så är vädret en bra räddning??..
Anyway, för mig så är vädret oerhört viktigt eftersom mitt humör precis som många andras svänger beroende på om det är soligt och fint el ej... är ju en av de stora anledningarna till att jag valt att inte bo i Sverige. Pallar inte svensk vinter helt enkelt..

Sydafrikansk vinter däremot fullkomligen älskar jag! Som den här helgen, var ca 20-23 grader och strålande sol. Knappt någon vind alls och det gjorde att jag kom ut på min löprunda längs med stranden inte bara en gång utan 3 ggr den här helgen. Alldeles perfekt temperatur... Och ni som känner mig vet att jag verkligen inte gillar detta med löpträning (får bokstavligen släpa mig själv till gymmet ett par ggr i veckan) men under perfekta förhållanden så njöt jag nästan :)

Resten av helgen spenderades i lägenheten. Storstädade, plockade och donade... Började även kolla på tv-serien Big love, den där om en modern polygami familj... rätt tråkig faktiskt men funkade bra som tidsfördriv.

Och eftersom det är måndag idag så betyder det oxå att min vita vecka äntligen är över! Puh!

Ser fram mot en black label el två senare idag :)

Inga kommentarer: