måndag 25 augusti 2008

Hyra film i Sydafrika



Som ni vet så har jag ju knappt några tevekanaler (typ liknande som SVT hemma) så för mig blir det mycket hyra film och teve serier på DVD.


En film kostar ca 15 kr och en teve serie 10kr. Tyvärr ligger Sydafrika lite efter när det gäller teve serier men man vänjer sig...

Vart lite dåligt väder i helgen så det blev mycket titta film..
Satt och småfnissade mig igenom "Dan in real life" och vet inte om det var vinet el bara mitt humör som gjorde att jag tyckte den var riktigt trevlig. Ganska klicheartad film där en änkling blir kär i sin brors flickvän men tyckte ändå det var en helt ok "feel good" movie.
Sen blev det Dexter för hela slanten! Har missat massa avsnitt så nu bestämde jag mig för att kolla på hela säsong 1 i ett sträck. Tycker det är ett brilliant koncept även om det ibland kan bli lite löjligt...
Igårkväll gick jag till puben och spelade biljard med min granne.. Har aldrig varit nåt vidare på biljard, eller rättare sagt, jag suger! Men jag försöker öva upp mig så gott det går för här nere är det en väldigt vanlig social sysselsättning och tycker ju det är riktigt kul även om jag som sagt aldrig kommer bli någon hejare på det..

Inga kommentarer: