onsdag 20 augusti 2008

Flyttar till hus!

Har ju nämnt tidigare hur jag velat flytta till hus och nu har jag äntligen hittat nåt!
är ett litet hus med 3 sovrum (1 normal stort och 2 små) och 2 badrum, ett med duch och det andra med badkar, öppet kök och vardags rum i ett och det bästa av allt..Inga heltäckningsmattor! Kan verka konstigt för er hemma i Sverige men ni anar inte vad svårt det är att hitta!

Det ligger i ungefär samma område som jag bodde i tidigare fast lite närmare jobbet så vill jag är det inga problem att gå, finns liten trädgård som jag kan ha mysig uteplats med grill etc i och sen är det bara ca 250-300m till stranden..Helt perfekt! En gammal tant som äger huset och de håller på och renoverar för fullt så jag hoppas det blir så fint som hon lovat. Enda kruxet är att hon vill att jag flyttar in redan 1 Sep och mitt andra kontrakt går egentligen inte ut förrän 1 Nov så det blir lite krisigt ekonomiskt nu när jag förlorar min deposition från lght etc men det är smällar man får ta. är supersvårt att hitta hus att hyra i just det här området så man får liksom passa på. Och sen var tanten snäll nog och låter mig betala endast halv hyra i Sep för att underlätta lite för mig.

även om det inte är en lika stor grej som att köpa hus så känns detta rätt så stort för någon som mig..Ett hus helt för mig själv! måste väl räknas som vuxenpoäng el?

Inga kommentarer: