söndag 24 augusti 2008

Couch Surfing?

Har suttit och klurat lite pa huset som jag ska flytta in i... som jag namt tidigare sa kanns det lite knepigt att bo sa stort sjalv sa har funderat pa om jag kanske skulle hyra ut ett rum el nat..
Men vet sjalv va jobbigt jag tycker det ar att dela och har ju levt i kollektiv nastan hela mitt vuxna liv sa varfor inte bara kunna vara sjalv nar man kanner for det?
Far ibland daligt samvete over att jag har det sa bra nar andra ar hemlosa men tror inte det skulle hjalpa om jag oppnade upp mitt hem till hemlosa utan dar far jag komma pa en annan losning hur jag kan hjalpa andra..

Daremot kanner jag att det vore superkul att traffa lite nytt folk sa har nu registrerat mig pa http://couchsurfing.com/
Ar en sida dar resenarer kan leta efter folk att bo hos gratis..Meningen bakom det ar att man ska utbyta kuturella erfarenheter etc..later ju kanon! sa jag erbjuder alltsa min "soffa" el i mitt fall ett gastrum till nagon som vill se Sydafrika ur ett lite mer personligt perspektiv... Sen far man ju bara hoppas pa att dessa gaster visar sig vara hederliga, shyssta manniskor som inte snor med sig teven etc..

Har aven postat en link pa http://backpacking.se/ som ju ar reseforumet jag varit med i under manga ar dar jag erbjuder sovplats gentemot lite saltlakrits, ost, kalles och en pocketbok..ar val helt ok el?

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud va mysigt =) jag kommer ;P