torsdag 14 augusti 2008

In vino veritas...

Som ni alla vet så älskar jag vin och nu har jag äntligen fått tummen ur och anmält mig till en vinkurs här nere. Har hyfsad kunskap sedan tidigare men kände att jag gärna vill lära mig lite mer om de Sydafrikanska vinerna och när jobbet erbjöd att betala för kursen så var jag inte sen med att hoppa på.
Så den 28 Aug börjar det, en kväll i veckan under 7-8 veckor..ska bli kul!

Ikväll ska jag till vinklubben som jag oxå är med i. är en representant från Darling området (västkusten) som ska presentera vingårdarna där uppe och eftersom vi kommer ha flera grupper i det området under hösten så hoppas jag man kan få lite nya ideer...

Har det ganska fullt upp här nere nu. Säsongen närmar sig med stormsteg och nu är det knappa månaden innan de nya reseledarna/guiderna kommer ner och då blir det dags för massa training med dem. Verkar vara trevliga tjejer så det blir kul att lära känna lite nytt folk.
Och om knappa 2 veckor kommer mina andra guidekollega Saga ner..Hon och hennes pojkvän letar boende inne i Kapstaden men ska bo hos mig tills de hittar något så ser fram mot lite kvalitetstid med dem..Har saknat det sociala livet nu under vintern..

1 kommentar:

M.M sa...

Hej! Jag heter Elisabet och ska åka till kapstaden i oktober och stanna i åtta veckor för att göra ett förundersökande arbete till min kandidat. Pluggar till inredningsarkitekt och möbeldesigner på konstfack i sthlm.
Letar helt enkelt efter kontakter eller personer som kan stan och har lust att berätta lite om den.

Med vänlig hälsning elisabet
elisabet.thostrup(at)konstfack.se