fredag 8 augusti 2008

En solig helg i Kapstaden

Yes! Väderprognosen ser alldeles strålande ut inför helgen. 18-23 grader med Sol, sol och mer sol, om man nu ska tro på the weatherman. Men som vi alltid säger till våra gäster på tur: Never trust the weatherman!
So, utan att ha alltför höga förhoppningar planerar jag en helg med långa promenader längs med stranden... Ska in till stan och shoppa lite imorgon. Några smågrejor jag vill fixa till lght och behöver akut ett par nya träningskor.

Lovade i ett mycket svagt ögonblick efter på tok för mycket vin, att jag ska deltaga i "the big walk" i år. En jätteevent varje November då tusentals Kapstadsbor går allt mellan 5-80km för välgörande ändamål. Min ena chef har redan gjort 50km de 2 senaste åren och ska köra likadant i år men som tur var så insåg jag mina begränsnigar trots all alkohol jag hade i kroppen vid denna diskussion så jag bestämde mig tillslut för 20 km..på tid ska tilläggas.. Oj, Oj..

Jag tycker om att promenera och går rätt mycket här nere men 20km vet jag inte.. ja, ja..det är bara att köra på. Kan ju inte ångra mig nu..den saken är säker.
Så därför vill jag köpa nya dojor som jag hinner gå in ordentligt innan 9 November... De jag har nu hänger nog inte med så länge till..tyvärr...

Inga kommentarer: