måndag 4 augusti 2008

Vilken kanonhelg!



Har haft en helt fantastisk helg!
åkte ju upp till Langebaan i lördags, en liten stad uppe på västkusten där jag skulle inspektera ett Guesthouse som vi ska använda för några grupper. Stannade till på en vingård på vägen och ägaren var himla trevlig och vi kom överens om en riktigt bra grej som vi ska göra med våra grupper. åkte oxå in på en oliv farm och provade oliver och det var himla trevligt faktiskt så vill försöka trycka in det i grupp programmet oxå. När jag anlände till Langebaan och hotellet så tog de mot mig med öppna armar, visade mig runt hela byn, bjöd på lunch, vin, middag etc, etc.. Stötte även på en gammal god vän som brukade jobba på ett annat hotell längs med Garden route så han och jag utforskade barerna senare på kvällen..

Nästa morgon var det dags för en kryssning på den underbara lagunen. ägaren av hotellet (och de flesta restauranger i omrdet med för den delen) hade bjudit in mig för en tur på hans lyx yacht! Helt fantastisk båt alltså. Splirrans ny med sovplats för 8 personer.
På tillbaka vägen lyckades vi få syn på två unga rätvalar som låg och myste och vi var knappa 5 meter ifrån dem...Helt fantastiskt.. De är dock rätt fotoskygga så blev inge vidare bilder..men, men..

Efter segelturen var det uppdukat med stor buffe i en grekisk restaurang och hela familjen var där..Jättetrevligt verkligen och det känndes inte alls kul att behöva bryta upp och köra tillbaka mot Kapstaden..
Västkusten är ett underbart område och jag önskar fler svenskar skulle våga sig dit istället för att bara köra gamla vanliga Garden Route. Inget fel med Garden route men enligt mig är det lite för turistigt...
Ja, ja..
När jag väl kom hem till lägenheten runt 8 tiden på kvällen, upptäckte jag att det inte fanns något vatten! Först elektriciteten förra veckan och nu vattnet??? Suck! Så får hoppas de fixar det under dagen..

Inga kommentarer: