onsdag 6 augusti 2008

Vit vecka i Sydafrika, är det möjligt?

Och då menar jag inte snö el så utan en vecka utan alkohol. Kan verka som alkoholist varning om detta är min första vecka i Sydafrika utan någon som helst alkohol men tror det faktiskt kan vara så.

Hela kulturen här nere är väldigt annorlunda plus att ölen är faktiskt billigare än en flaska vatten el coca cola så det blir lätt en öl el glas vin till maten, efter jobbet, etc etc.. Ett sex pack black label som ju blivit min absoluta favorit sen jag kom hit, kostar 30kr ungefär och på puben betalar man 10-14 rand per flaska. Ett glas vin kostar allt mellan 15-25 rand och en flaska hittar man lätt under hundringen på restaurang...
Anyway, så häromdagen bestmde jag mig för att medvetet hålla mig helt vit denna vecka för att se om det skulle påverka min vardag..Inga problem hittills och har på köpet släpat mig till gymmet istället för puben så kanske vore nåt att hålla mig till lite oftare.. Men måste erkänna att en dag som idag då det fortfarande är vinter men sol och klarblå himmel, ca 18 grader så hade det ju inte suttit helt fel med en black label el två..istället blir det 2 liter vatten och gymmet..oh well..vad är en bal på slottet?

Inga kommentarer: