söndag 2 januari 2011

Nyårsafton och besök från Sverige

Hoppas ni alla fick ett trevligt nyårsfirande!
Vi hade en supertrevlig middag hemma hos familjen Kruger. Det bjöds på halstrade tigerräkor, oxfile och jordgubbs dessert. Till det hade jag och F med oss lite diverse viner. Bl a ett av mina favoritviner: The chocolate Block 2006. Mmmmm!

Efter middagen spelade vi sydafrikanskt monopol med Taffelberget som dyraste plats att köpa...

Eftersom familjen K har SVT world så bänkade vi oss framför grevinnan och betjänten och skålade in det nya året 2 ggr! Vi ligger ju en timme före här så vid sydafrikanska tolvslaget så visade jag Krugers son Julius hur man sabrerar en champagne flaska och sedan tittade vi på tolvslaget från skansen..Såg jäkla kallt ut!

På nyårsdagen landade bästa Linda och hennes kompis Inka. De blev självklart stoppade i tullen (vi hade förvarnat dem) och blev av med en Västerbotten ost men den andra blev oupptäckt så jag är i himlen! Perfekt nu när jag äter LCHF igen. Fick även lingonsylt, knäckebröd, massa choklad, skvallertidningar, buljong, pärlsocker m.m Inte mycket av det som jag kan äta men desto mer till F :)


Idag leker F privatchaufför till några kunder som inte kunde få tag på hyrbil. De har bl a varit på Cheetah centret vid Spier och käkat lunch i Franschhoek. Själv har jag äntligen fått ordning på mitt internet och försöker jobba ikapp.
Mulet och regn i luften hela dagen så det passar mig faktiskt perfekt att jobba ...Hoppas det klarnar tills imorgon då vi ska åka ut till Cape point m.m

2 kommentarer:

Christoffer sa...

Roligt att du fått besök och mat hemifrån. Tråkigt bara att du inte fick äta nåt. Är inte det, typ, mänskoplågeri!? :)

Anonym sa...

Min korta vittnesbörd kan vara till stor hjälp för dig eller en granne. Ta dig tid och läsa ....


Jag har aldrig trott på internet spell hjul eller spiritist tills jag träffade Dr Solo Wise. Faktum är att jag kommer att fortsätta att ge mitt tack och dela mitt vittnesbörd till hela världen. Min Name är Adina Gilbert, ska du inte döma mig men jag är bara försöker dela det goda arbete Dr Solo Wise har gjort för mig. Jag uppskattar verkligen honom eftersom jag var nästan bli galen när min man lämnade mig och barnen utan anledning. Vi använder för att leva lyckligt tills hans inställning till oss börjar förändras. Jag bad honom att berätta vad som hänt och anledningen till hans plötsliga förändring, men han håller säger ingenting och han berätta alltid att allt var bra. Men denna inställning min man fortsatte och det var ont mina barn och jag. Jag var så förvirrad och jag visste aldrig vad man ska göra. En dag lämnade han huset och kom aldrig tillbaka. Ohh det var värre och jag nästan blev galen. Jag fick många spell hjul från internet, men allt de kunde göra var att ta mina pengar utan resultat. Jag blev trött och kändes som att döda mig själv men jag var tvungen att hålla sig vid liv för saken av våra kid.
En helg som jag går igenom internet jag såg olika vittnesmål om hur en viss man hjälpte olika människor. Jag var rädd för att ge honom en rättegång på grund av min tidigare erfarenhet av dessa så kallade spell hjul. Men denna sista gången jag beslutat att ge den här mannen en rättegång på hans e-post: drsolowisetemple@gmail.com Ohhh och det tog bara 72 timmar, 3 dagar för denna stora man Dr Solo Wise att få min make tillbaka. Han berättade för mig att min man var under inflytande av en annan kvinna, men han kunde hjälpa mig att bryta förtrollningen och tog min make tillbaka till huset. Ohh ni kan föreställa glädjen och lyckan i mig, det är därför jag kommer att fortsätta att tala om de goda gärningar i denna stora man. Och detta tog aldrig några pengar från mig emot lite pengar för vissa poster som han insisterade jag måste vara den att ge pengar för det, så att hans offer skulle kunna fungera för mig. Nu min man älskar mig mer än någonsin tidigare och jag fick främjas i min arbetsplats. Allt är bara att gå bra och perfekt för min familj.
Jag kommer aldrig sluta sprida detta goda nyheter eftersom det kan också vara användbart för dig eller en person nära dig. Dr Solo Wise är Gud sände. Han berättade att han kan lösa alla typer av problem, bland annat:

(1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
(2) Om du alltid har mardrömmar.
(3) Du vill främjas på ditt kontor.
(4) Du vill kvinnor / män att springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik.
(7) Du vill hålla din make / maka att vara
yours forever.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Herbal vård
(10) Om du inte kan tillfredsställa din fru
kön önskan beroende
till låg erektion.
(11) om din menstruation vägrar att komma
ut den dag den
antar eller över flöden.
(12) om du vägrade att betala, människor på grund dig ?.
(13) lösa ett markfrågan och få det tillbaka.
(14) Har din familj Denny dig av dina
rätt?
(15) vill att folk ska lyda dina ord och göra mitt
önskar.
(16) Har du ett lågt spermie?
(17) dåliga lucks
(18) HIV-CURE
Ge denna stora man en rättegång i dag och du kommer att vara glad att du gjorde. drsolowisetemple@gmail.com