lördag 22 januari 2011

Rea på Sydafrikanska viner!

Yes!

Nu är den här!

Sydafrikanska vinklubbens årliga lagerrensning :)

Från detta företag har man möjlighet att beställa hem sydafrikanska viner till superbra priser, direkt hem till dörren. Man betalar inga import avgifter m.m utan det flaskan kostar, det betalar man och frakten är inkluderad.

Och när de har sin rea, kan man få upp till 65% rabatt!

Jag köpte ca 25 flaskor förra året och även om den leveransen blev ganska mycket försenad på grund av tullen i Tyskland, så var det helt klart värt den långa väntan. Lite som julafton när vinbudet kommer och man inte kommer ihåg vad man köpt :)

Så skynda er, rean håller bara på fram till den 30 Jan kl 24.00 och det är självklart först till kvarn som gäller...

5 kommentarer:

rs sa...

Jag hade gärna beställt ett par-tre lådor därifrån men eftersom jag fortfarande inte sett röken av vinerna (ca 40 fl) från förra rean i augusti 2010 så blir det inget med det. Har inga problem med de långa leveranstiderna men eftersom det inte fungerar med logistik och liknande så tänker jag inte beställa mer därifrån. Har bestställt tre gånger därifrån och första gången hade man ersatt viner med andra (enklare och billigare) och så saknades det vin som skulle skickas senare men det har det inte gjort. Den andra ordern (endast 2 sorters vin)funkade bra även om det tog tre månader att leverera. Och så lagerrensningen i augusti...den dök upp till SE den 14 december men när inget vin dykt upp till mig mellan nyår och mellandagarna så tog jag kontakt med Bring Express (dit vinerna ankommit den 14:e) men där fick jag till svar att det inte fanns en order registrerad med mitt ordernummer(!). Jag har mejlat ett antal gånger till kundtjänst om detta men det är stendött så jag antar att jag förlorat 38 flaskor vin alt. 400 euro. Känns inte bra alls.

Minna sa...

Gud va tråkigt Rickard! Dåligt att de inte kan höra av sig heller!
Personligen har jag ju bara haft bra erfarenheter av Sydafrikanska vinklubben men jättebra att du delar med dig av dina erfarenheter...

Jag har faktiskt mailat dem din kommentar bara för att se om vi får något svar... Ditt vin ska du ju ha!

rs sa...

Skrev inlägget i ett frustrerat tillstånd men jag tycker inte att jag har tagit i. Jag har helt klart överseende med att det kan ta tid att få vinerna och att det även ibland kan få fel. Jag kanske har haft extrem otur som råkat ut för det 2 av 3 gånger. Fel kan alla göra och om man drabbas så vill man såklart få hjälp och att man då som motpart erbjuder hjälp. Det är den totala tystnaden som stör mig, det är precis som blundar för problemet. Vi får se vad som händer, kan man på SA Vinklubben lösa detta på något sätt så skulle man kanske återfå mitt förtroende och då skulle jag förmodligenm handla mer vin utav dem men som det känns nu så vågar jag inte det.

rs sa...

Tack för att du vidarebefordrade mejlet. Få se om det hjälper. Mina egna mejl har inte gjort så nu tycker dom nog att jag är en väldigt besvärlig människa som har skrivit en bloggkommentar i ärendet.

Minna sa...

Inga svar från Sydafrikanska vinkubben ang din beställning Rickard. Väldigt dålig stil och även fått mail från andra som hört dåliga saker om dem så kanske är läge att ta bort deras länk från min blogg...De verkar ju inte bry sig nämnvärt? Eller har du fått dina viner än?