lördag 29 januari 2011

Härlig ledig dag

Idag har jag varit helt ledig :)

Underbart!
Började iochförsig med flera timmars väntan på Home Affairs men nu har jag åtminstone mitt visum. Även om ett längre visum ska skaffas under sommaren... men det vill jag inte tänka på just nu!

Resten av dagen har vi pysslat med diverse. Har kunder som bor hos oss inatt så jag tittade till gästrummet, och diskade m.m.

Är fruktansvärt bortskämd eftersom Fredric är "hemmafru" hos oss + att vi har Eunice som städar.
Insåg idag att jag faktiskt inte diskat i princip sen vi kom hit!
Men snart blir det ändring på det. När vi är hemma i Sverige så är det istället Fredric som jobbar och jag som sköter markservicen...

På eftermiddagen satt vi en stund ute på altan och solade medans vi spelade Geni. Helt perfekt dag i dag! Har blåst som attan de senaste 2 dagarna så idag uppskattade man den lätta brisen...

Nu har våra trevliga kunder "checkat in" och jag och Fredric ska bege oss till Kalk Bay för middag med min kompis K och hennes föräldrar.
Blir middag på Polana och får se om vi orkar stanna efteråt. Brukar alltid vara bra liveband som spelar...

Inga kommentarer: