lördag 8 januari 2011

Lunch på Diemersfontein

Igår åkte vi till Tempel Wines för att hämta upp 3 lådor vin som vi beställt av Alf och Marie. Det var ytterligare en varm dag med temperaturer runt 40-strecket.
Alltid varmare i vindistrikten än hemma hos oss nere på kaphalvön och hur mycket jag än älskar värme, så vet jag faktiskt inte om jag skulle palla med och bo i den hettan...Men attans vad mysigt det är hos Marie och Alf! När man kör ner längs grusvägen som leder till deras gård så omgivs man av vinrankor med vackra berg i bakgrunden. Helt fantastiskt!



Alf håller för tillfället på med sista förberedelserna innan årets skörd. Verkar bli en tidig skörd i år och han tippar på att de kommer få sätta igång redan om 2 veckor el så. Kul! Eftersom det är väldigt liten vingård, kommer allt vara färdigt på bara några dagar... Och sedan kommer man få vänta 2 år tills man kan prova resultatet..

Lunch på Diemersfontein

Från Tempel Wines körde vi vidare till Wellington och hade tänkt prova på restaurangen hos Oude Wellington men pågrund av strömavbrott i hela byn, fick vi istället åka till Diemersfontein som har egen generator. Var också helt ok. Wellington är annars ett av mina favorit vindistrikt.

På kvällen blev det sällskaps spel och lite för mycket vin. Inte riktigt vad jag planerat med nya dieten men skitsamma..när man har besök från Sverige så har man! Maten har jag iallafall inte fuskat med och vågen visar på -1.5 kg första veckan trots alkohol så det är godkänt...

Inga kommentarer: