söndag 9 januari 2011

Panama Jacks

Igår kväll åkte vi och tjejerna till Panama Jacks för att käka skaldjur.
Restaurangen ligger i den verksamma delen av Kapstadens hamn och är en av de populäraste resaurangerna i stan. En enkel byggnad mitt i ingenstans men de är kända för att ha väldigt bra fisk och skaldjur. Linda älskade Panama Jacks för 2 år sedan när hon var här och hälsade på, men igår var det inte alls lika bra tyvärr :(

Personligen tycker jag det har blivit alldeles för dyrt och servitörerna verkade inte ett dugg engagerade. Allting tog väääldigt lång tid och man kände sig bortglömd i ett hörn... Så Panama Jacks blir inte kvar på min favorit lista längre. Synd då atmosfären är lite speciell men jag tycker helt enkelt det blivit lite av en turistfälla. Man kan få bra räkor och hummer m.m. till bättre pris på många andra ställen.

Och idag landar Fredrics lillebror, Björn :)

Och som Fredric har längtat! Blir första besöket från Fredrics familj och självklart ser han fram mot att visa B Kapstaden, hur vår vardag ser ut osv. Är alltid mycket lättare när folk varit nere och sett hur man har det. Han har naturligtvis fårr order om att ta med sig en hel del svenska grejor så får se om han klarar sig förbi tullen med västerbottenosten i behåll el ej..

1 kommentar:

Marie sa...

Åh vad trist!

Personligen så tyckte jag de var bättre när jag var där i april förra året jämfört med januari samma år. Första gången var servicen bra i början av middagen, men tappade i uppmärksamhet senare. Andra gången var allt tip-top och det var njutning på hög nivå.

Jag har en fråga till dig om solskydd. Vi fullkomligt älskade Pick n' Pays solskyddsfaktor 30 i pumpflaska (nästan 0,5 l) och skulle gärna vilja ha mer. Jag betalar gärna inköp och porto om det finns möjlighet att få det inköpt.