måndag 24 januari 2011

Street Wire

Överallt man kommer i Sydafrika så finner man diverse souvenirstånd som säljer trämaskar, t-shirts, smycken m.m

Många av dessa souvenirer kommer egentligen inte alls härifrån, utan importeras från centrala afrika.

Men något väldigt typiskt sydafrikanskt är sk "Street wire" där man skapar allehanda figurer genom att trä pärlor på ståltråd. Inne i Kapstaden finns det ett ställe som har gjort en jätte Nelson Mandela och en stor leopard på detta sätt. Riktigt snyggt!

Nere vid Boulders restaurangen vid pingvinerna sitter Jasper, en kille från Zimbabwe och säljer sin "street wire". Det är han och hans fru som hjälps åt att skapa.
Nu har jag beställt 100 st specialdesignade små elefant nyckelringar som alla våra kunder ska få som liten present. Jasper är väldigt stolt att jag valde just hans elefant och för mig känns det kul att kunna bidra med något.

Varför det blev just en elefant? Jag ääälskar elefanter och även vår logga har ju en elefant så jag tyckte det passade bra.

Däremot visade sig våra nyinköpta pytte-elefanter vara väldigt svåra att fånga på bild. Blir inte bra hur jag än vrider och vänder på lilla saken men hoppas ni ändå får ett litet hum om hur de ser ut. Söta va?
Än sålänge har vi fått 20 st och Jasper hoppas vara klar med hela ordern inom en vecka! Snabbt jobbat med tanke på vilket pill det kräver... Jag är supernöjd!


1 kommentar:

Lyxhustru sa...

Jättefina!! Vilket pillerjobbb det ser ut vara! =)
Kram/Lindah