fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Hoppas ni alla får ett trevligt nyårsfirande. Här är det fullt upp som vanligt. Har haft problem med internet och fortfarande krångel med mailen så har inte kunnat jobba som jag velat :(

Igår morse var jag med några av mina kunder till Masiphumelele, kåkstaden närmast oss, på en vandringstur med guiden Charlotte. Var väldigt folktomt just nu eftersom många åkt till Eastern cape för att hälsa på sina familjer, men jag tror ändå att promenaden och pratstunden med Nomthusi som Charlotte egentligen heter, gjorde ett intryck hos våra kunder. Har inte kameran här så bilder kommer senare.

Jag har flera idéer om en lite annorlunda kåkstadstur som jag vill göra med våra kunder men återkommer om detta i början av nya året. Har massa nyheter på g!

Idag skulle en grupp på 13 simmare anlänt för ett simläger, men deras plan blev försenat från Arlanda så de blev tvungna att övernatta i London och kommer imorgon bitti istället. Men några av ledarna kommer på ett annat flyg så nu ska jag och F till flygplatsen för att möta dem och hjälpa dem installera sig.
Sen blir det nyårsmiddag hemma hos familjen Kruger. Har inte haft tid att fundera något på middagen och som den ängel hon är, har Gabriella erbjudit sig att fixa maten och vi drycken..Himla tur känner jag nu då vi inte vet hur vi ska få ihop tidsschemat idag... Men det ska bli supermysigt med god middag och lite spel m.m ikväll :)

Innan flygplatsen, ska jag även svänga förbi Jasper nere vid Boulders. Jasper är en kille som gör "wire art". Många som tillverkar diverse djur, blommor och andra skepnader genom att trä pärlor på ståltråd. Dessa souvenirer säljs överallt i Sydafrika och jag har gjort en beställning på 100 nyckelringar till mina kunder och idag har Jasper lovat ge mig provexemplar... Eftersom vi har en elefant på vår logga så har jag beställt minielefanter...

Imorgonbitti landar min kompis Linda och hennes vän Inka. Linda var hit och hälsade på för två år sedan och himla kul att hon tar sig tid att komma ner igen!

Känner mig redo för det nya året även om jag kommer sakna mina black labels (lokalt öl) nåt otroligt.
Imorgon är jag tillbaks på LCHF diet igen :(
Wish me luck!

Gott nytt år!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Tack för ditt bloggande med många trevliga berättelser och bilder. Ha ett riktigt Gott Nytt År! / Elisabeth

Anonym sa...

Man kan INTE sluta dricka Black Label, det är omöjligt!!
Du får sluta äta eller dricka något annat!
Gott nytt år!
Önskar/Lars