lördag 11 december 2010

Problem med bokning i Krugerparken

Första helgen på länge som vi är hemma och som jag inte behöver jobba precis heeeela helgen...

Idag sov jag ända till kl 8.00 som nog är rekord för mig sen vi flyttade hit och på morgonen jobbade jag några timmar medans Fredric gjorde ordning en jättegod fruktsallad till frukost. Älskar den här tiden på året när alla meloner, ananas, mango m.m finns i överflöd!
Har haft problem med en bokning där krugerparken på något vis lyckats slarva bort en familjs bokning i Skukuza lägret..under mellandagarna! Hela parken är uppbokad men nu hade jag tur och hittade ett jättefint eget hus till den här familjen i Marloth park, en angränsande park till Kruger där t ex ett av mina favorit safari ställen "Bushwise safaris" ligger.

Safari i Krugerparken med Bushwise



Kolla in http://www.khayaromantica.com/.



Perfekt för en familjer eller större sällskap. Stort hus med självhushåll, privat pool m.m i ett natur reservat ca 15 km från Crocodile Bridge gaten i Krugerparken. I Marloth park finns inga av de större djuren men det är ändå mysigt att ha zebror, giraffer m.m omkring sig och det är väldigt nära till Krugerparken.



Uppgradering för familjen i fråga så de tog ändringen med ro och egentligen passar detta dem bättre så det löste sig bra tillslut men visst fick jag magont när jag först fick reda på vad som hänt.



Ikväll har vi hyrt film och tänkte innan dess försöka oss på pusslet igen...Ett ålderstecken kanske att man sitter hemma och pusslar en lördag kväll? Tråkigt kan tycka men precis vad jag behöver känner jag.

Imorgon kommer K & D på besök från Pretoria. Ska bli underbart att se dem igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för att du kunde lösa det så bra, ser jättefint ut! Vi längtar / Familjen Wegelius