torsdag 2 december 2010

En dag i vindistrikten

Idag skulle vi allihopa åkt till vindistrikten men eftersom min vecka inte alls gått som jag planerat så fick jag stanna hemma och jobba (har massor med julbokningar just nu och folk är extremt sent ute). Kapstaden är fullbokat på alla Guesthouses och B&B's och nu är det bara vissa hotell som har rum kvar...

Inget fel med hotell men jag föredrar personligen de mindre ställena.

Så Fredric, Emma, Linda och vår kompis Sara skulle åka på en tur till Vindistrikten. Men typ redan i Fishhoek så började Pierre, som F döpt vår stackars Mercedes till, lägga av (varför man döper en tysk bil till ett franskt namn har jag inte en aning om).
Vi har haft problem med att P hänger sig i gasen och nu var det outhärdligt så det var bara att ringa våra räddare i nöden: Familjen Kruger

Vi fick låna deras fina vita merca som trots att den är äldre än Pierre, tillhör en helt annan klass.

Fredric vill nu skaffa sig en likadan!




I vilket fall som helst hade gänget haft en trevlig dag i vindistrikten. De hade inte planerat vilka gårdar de skulle besöka men hamnade så småningom på bl a Delheim, Beyerskloof, Kleine Zalze och Peter Falke.




Och imorgon kör vi Pierre till sjukan = Ivan = med min extra pappa här nere och bilgud.

Inga kommentarer: