torsdag 16 december 2010

Reconciliation Day

Idag är det helgdag i Sydafrika. Försoningens dag.
Sydafrika har nog fler helgdagar än något annat land jag bott i. När jag var anställd älskade jag det eftersom man fick trevliga avbrott från jobbet men nu som egenföretagare är det lite frustrerande. Jag har massor med grejor jag behöver få klart innan jul och så stannar allt. Hmm...

Bara att gilla läget antar jag så istället för att jobba med reseförslag så har jag gjort en hel massa bokföring... Funkar det med.

I eftermiddag blir det ett besök hos familjen Kruger som lovat bjuda på pepparkakor och lussekatter och det tackar man aldrig nej till.

Nu har vi förresten testat vårt inbrottslarm oxå. Inte helt planerat men ändå. F gick och lade sig tidigt igår eftersom han skulle köra till flygplatsen kl 05.00 och vem lyckas då sätta av larmet så det börjar tjuta så att hela kvarteret hör???

Men känns ju skönt att veta att det fungerar. Ordentligt.

Inga kommentarer: