onsdag 8 december 2010

Riktig sommardag

Har blåst ganska rejält de senaste dagarna men idag har vi en alldeles underbar sommardag i Simonstown!


Vaknade vid 6 tiden och redan då var det behaglig temperatur utomhus och helt vindstilla :)



Blå himmel, ca 26 grader i skuggan och massa sol! I eftermiddag ska jag försöka slita mig från jobbet för ett snabbdopp i havet.


För er som inte varit i Kapstaden tidigare kan jag påpeka att atlantvattnet är kallt! Oftast ligger temperaturen bara runt 10 grader så ingenting man helst badar i.


Här nere vid False Bay blir det åtminstone lite varmare..skulle tippa på ca 16-17 grader för tillfället..Uppfriskande men ändå helt ok och i jan-feb brukar jag ta ett dopp dagligen utan några som helst problem..får väl se hur mycket badkruka jag är idag.


Men sommaren är här!

Inga kommentarer: