lördag 11 september 2010

Strömavbrott på flygplatsen

Kom efter mycket om och men tillslut hem till mina kära vänner K & D igår kväll. Tog shuttle från Emperor's Palace till flygplatsen för att hyra en bil men precis innan de hann dra mitt kreditkort för "deposit" så gick helt plötsligt strömmen!
Inget ovanligt här i Sydafrika då det händer titt som tätt men i vanliga fall brukar en back up generator slå igång...Men inte igår...Istället vällde det ut massa rök från källaren och när strömmen fortfarande inte kommit igång en timme senare, hoppade jag istället in i en taxi som tog mig ut till Pretoria..

K är en svensk tjej som jag pluggade ihop med i Australien för ca 10 år sedan och hon och hennes man D har bott i Sydafrika under flera år. Tyvärr blir det alldeles för sällan som vi ses men nu har de precis köpt en lägenhet i Muizenberg, kaphalvön, så förhoppningsvis kommer vi kunna träffas mycket oftare :)

K hade lagat en underbart god räkrisotto och sen delade vi på tok för mycket vin, så idag känner vi oss alla lite slitna... Nu dags för lite brunch och ikväll blir det middag i Jhb..

Inga kommentarer: