fredag 10 september 2010

Kenya continued...


Nu är jag tillbaka i Sydafrika igen efter en underbar resa genom Kenya. Förutom en släng av magsjuka och en dos av antibiotika och nu en förkylning, har allt gått som på räls... Fullkomligen älskar vänligheten man möts av i Kenya och safarin och det varierande landskapet är självklart det som lockar resenärer...

Från Sweetwaters fortsatte vi norrut mot Shaba National park och då med fokus på Samburu National park som nog blev min personliga favorit. Grönt och tätt- perfekt "leopard country" och fullt av Reticulated giraffe, grevy's zebra etc...nya djur för mig :)



Såg flera leoparder och en av dem kunde vi följa i säkert 10 minuter medans hon gick ner till floden för att dricka..häftigt!



Sista etappen av resan var ett stopp vid Lake nakuru och alla flamingos (där jag såg lejon i ett träd för första gången) och sedan 3 nätters avslutning i Masai Mara. LOVE Masai mara! Bodde på Sarova Mara lodge och såg hur många lejon, cheetah och leoparder som helst..Perfekt avslutning!

Befinner mig således i Johannesburg och ska ta farväl av mina gäster nu på morgonen. Sen ska jag hälsa på goda vänner i Pretoria och så småningom ta mig ner mot Kapstaden igen..Har inte orkat planera något än så tar dagen lite som den kommer (fick som sagt magsjuka i Kenya och har dessutom luckats dra på mig en förkylning så känner mig inge pigg). Börjar bli dags att hitta ett hus så av den anledningen tror jag att Kapstaden inte ligger så långt in i framtiden..Har sett några intresanta hus på nätet men vill naturligtvis se de med egna ögon först.



Inga kommentarer: