måndag 13 september 2010

Jäkla förkylning

Är fortfarande helt däckad från den här förbannade förkylningen och tror tyvärr jag kommer vara sängliggande ytterligare en dag till :(


Har alltid haft svårt för att bara vila och ta det lugnt så detta börjar helt klart gå mig på nerverna ..Men, men..bättre att det händer nu än mitt i säsong.

Förresten har vår säsong börjat komma igång på riktigt nu. Våra första gäster sen vinter-uppehållet har anlänt till Kapstaden och våren är på ingång. Härligt!
Själv befinner jag mig i ett varmt Pretoria med ca 25-26 grader men flyger tillbaks till Kapstaden Ons kväll.

Vi på Sydafrikaexperten letar febrilt efter ett hus som vi kan ha som bas under de nästkommande 6 månaderna och det är inte det lättaste.
Jag skulle hemskt gärna vilja ha pool den här gången eftersom det under sommarmånaderna kan bli väldigt varmt, men nere på kaphalvön dräller det inte direkt av hus med pool så jag får kanske tänka om... Vi kommer dessutom erbjuda ett/två rum till uthyrning för våra egna kunder så stället måste naturligtvis vara av ok standard... hmmm... Bara att hålla tummarna.. Har några visningar inbokade till helgen så bara hoppas något av dem passar...

Känns i vilket fall som helst kul att vara tillbaka i Sydafrika på riktigt igen och ser fram mot de nästkommande 6 månaderna och en fullspäckad säsong :)

1 kommentar:

Jannika von Wielligh sa...

Hejsan,

Det var ett tag sedan vi hade kontakt.Vi var i kontakt ca 1 år sedan, då funderade du på att starta eget,ser ut att ha gått riktigt bra:) Våra liv verkar följa samma mönster, jag har en massa resor inbokade för kommande säsong oxå, och vi kommer till Syd Afrika från Finland i slutet av Oktober, gör en gruppresa till Vic Falls i November och bilar efer det ner till Kap staden från Johannesburg, längs kusten, så from början av December till April har vi bas i Kap staden,Green Point. Hade oxå problem med att hitta lämplig bostad, men slutligen fick jag hjälp av en bekant och så beslöt vi oss för att ta bostaden i Kap staden, inte vinområdet, som oxå var ett alternativ,, men eftersom alla mina grupper övernattar nära V&A så passade det bätter med Green Point.
Hoppas vi har möjligt träffas i Kap staden under sommaren, skulle vara kul!
Ha det bra och hoppas förkylningen släpper snart.

Jannika