söndag 26 september 2010

Rioja tror jag är nya favoriten

Spenderade hela eftermiddagen på Rioja och struntade helt enkelt i bion..Mycket lyckad söndagslunch!


Rioja har nånting för alla och jag och min kompis U bestämde oss för att unna oss deras Spring-special som bestod av en tre-rätters för R165.


Jag är som ni vet alldeles hopplös på att ta foton och det hann bli dessert innan jag kom ihåg att jag hade en kamera i väskan..rabarber/jordgubbpaj. Mums!

Anyway, när notan kom in såg jag en liten lapp om en "murder mystery" kväll den 9:e okt som är nära min födelsedag så kanske att man ska ha en middag där? Måste erkänna att jag är en riktig "sucker" för sånt..får se..

Resten av eftermiddagen har jag spenderat framför datorn. Försöker hitta en firma som kan flytta mina möbler från magasinet, till vårt nya hus. Inte ens en hel lastbil full av saker men ändå..

För allt sånt använder man sig av: www.gumtree.co.za och so far är jag mäkta imponerad! Ett av företagen har redan hört av sig (på en söndag) med ordentlig quote både på mailen och via sms..De kan göra jobbet imorgon eftermiddag för ynka R350 . Hoppas de verkligen håller vad de lovar men sådana saker är riktigt billigt jämfört med Sverige.

Inga kommentarer: