måndag 20 september 2010

brinner i knutarna...

Haft en ganska frustrerande helg måste jag erkänna.
Min Outlook (mailen) slutade helt plötsligt att fungera i lördags morse och jag fick smått panik med tanke på den stora hög av obesvarade mail som jag planerat att svara på... Jag kunde öppna upp outlook men såfort jag försökte öppna ett mail eller skriva något, så frös allt och stängdes sedan automatiskt ner..
Skumt!
Men efter en del googlande så försökte jag med ett Outlook recovery program och det verkade göra susen för nu fungerar det nästan som vanligt igen. Tur!
Fredric kommer ned med ett nyinköpt Outlook program i nästa vecka så jag håller tummarna för att det funkar tills dess...Är helt beroende av att sånt fungerar som det ska då hela mitt företag är internet-baserat på så vis...

Ja, ja..förutom hjärtsnörp och mailångest, hann jag även med en lunch hemma hos svenska Gabriella och hennes familj. de flyttade hit alldeles efter det att jag lämnade Sydafrika förra året och nu bor vi i princip grannar. Kul att se hur de har det och eftersom det inte kryllar av svenskar i det här området, är det kul att träffas nån gång då och då...

Sen käkade jag och min kompis som jag bor hos, middag på Just Sushi och de kom fortfarande ihåg vad jag brukar dricka och äta :) Sånt är kul!
De har dessutom byggt ut sin lilla restaurang så nu kanske det blir lättare att få bord. Däremot har inte den nya delen fått sin alkohol licens än men det kommer man runt genom attt köpa vinet, ölen etc inne i den gamla delen och sedan ta in drycken i nya delen som "BYO" el bring your own som är ganska vanligt i Sydafrika. Fiffigt! Önskar vi kunde ha samma system i Sverige.

På lördagkvällen gick vi även ut en sväng och det blev lokala stället Polana, som ligger under den berömda restaurangen Harbour House i Kalk Bay. Superbra lokalt band som spelade så blev en riktigt kul kväll!

Nu håller jag tummarna för att huset som jag ska kika på i eftermiddag, är nåt att ha..
Börjar liksom brinna i knutarna nu..om lite drygt en vecka kommer F och då vill vi kunna flytta in så snart som möjligt... Wish me luck!

Inga kommentarer: