onsdag 15 september 2010

Home sweet home...

Håller nu på och packar ihop mina saker hemma hos mina vänner och flyger tillbaka hem till Kapstaden i eftermiddag. Mår fortfarande inte hundra men måste ta mig ner till kaphalvön och börja titta på lite hus...Vill helst kunna flytta in redan 1 Oct och dagarna bara flyger iväg.

Har bokat flyg hos www.kulula.com och de är ett riktigt roligt flygbolag som verkligen tänjer på gränserna. Istället för att ha en vanlig säkerhetsgenomgång som någon knappt lyssnar på vid start, har de ändrat texten en hel del till en väldigt ironisk och kul grej.

Och igår när jag skulle ringa deras kundservice så är det ju en röst som ger en olika nummer att trycka beroende på vilket ärende man har och jag var tvungen att skratta när han sa: "And if you want to become South Africa's next president, press 4"

Only at Kulula :)

Och vad kostar det att flyga mellan Johannesburg och Kapstaden då? Jo eftersom jag bokade väldigt sent fick jag betala nästan R900 men i vanliga fall brukar man kunna hitta flyg för ca R579-600 enkel resa.

Inga kommentarer: