fredag 17 september 2010

På benen igen...

Puh! Då känner jag mig äntligen tillräckligt frisk för att börja jobba igen.

Verkligen inte van vid att vara sjuk och kände mig så himla frustrerad med tanke på att jag hade flera veckors mailhög som väntade på mig...

Men nu mår jag alltså mycket bättre och har dessutom tagit mig tillbaka till Kapstaden och mitt älskade Kaphalvön :)
Bor hemma hos vänner i Fishhoek och har spenderat de två första dagarna med att tvätta (allt stinker efter 30 dagars guidning) skrivit Tour reports till huvudkontoret i Australien, jobbat ikapp med alla förfrågningar och emellan allt detta även försökt hitta ett hus som vi kan bo i.
Har tittat på några stycken men ingenting som fallit mig i smaken.

Som svensk är man ju inte LITE kräsen. Det ska vara ett säkert område, inga heltäckningsmattor, gärna pool, stort kök, nära stranden etc, etc..Har insett att jag återigen nog måste ta ner mina förväntningar ett hack eller två...
Alltid likadant.
och just nu vill jag bara ha tillbaks mitt gamla hus jag bodde i förra året :(

Har faktiskt börjat kika på några hus i Muizenberg. Ett område som jag inte var direkt förtjust i tidigare då jag gillar att bo mer nära naturen men standarden där är faktiskt mycket bättre än i många andra delar..
Så vi får se..har iochförsig hittat mitt drömhus på toppen av Boyes Drive men vet ärligt talat inte om vi skulle ha råd (15 000kr/mån!) så jag får nog lägga den drömmen åt sidan några år till...

i vilket fall som helst är jag överlycklig över att vara hemma igen!

Inga kommentarer: