måndag 27 september 2010

Fick tydligen en katt med på köpet

Nu har jag flyttat in i huset :)


Ekar väldigt tomt eftersom vi varken har soffa el soffbord etc men ändå skönt att vara på plats och kunna sova i min egna säng.




Flyttfirman var supersnabb och hela flytten tog knappa timmen. Nu hade jag iofs inte så många grejor men ändå...Känns lite som julafton när jag packar upp lådor eftersom jag knappt kommer ihåg vad som finns inuti.


Köksgrejor har vi gott om så där behövs inte mycket. Och sängkläder, täcken, kuddar etc verkar jag ha för ett helt hotell...och samma sak med gardiner och mattor..




Sen verkar vi förresten fått med en katt i flytten.




Är en väldigt kelsjuk katt som verkar tro att han bor här??


När jag frågade ägaren om det imorse skrattade han bara och sa: Ja, katten ja...han är vildkatt men brukar hänga här..och namnet: "The cat" helt enkelt.

Han gjorde sig genast hemmastadd i en av mina flyttlådor men nu har jag vänligt men bestämt kastat ut honom..han jamade en stund men gick sedan vidare..så vi får väl se om han kommer tillbaka imorgon igen.

Till middag köpte jag en Pizza på Pescados inne i byn. Helt ok. Nu ska jag fortsätta gå igenom mina "julklappar" och sen blir det sängen. Behöver komma upp i tid imorgon och jobba ikapp med mailen etc..
Men åhh vad det är skönt att vara hemma igen!

Inga kommentarer: