torsdag 30 september 2010

Och en del olyckor...

Glömde berätta om allt det som inte gått lika smidigt...

När vi således fick tvättmaskinen installerad (som förresten är i köket, som i de flesta länder jag bott i utanför skandinavien) så vred vi om kranen för vattnet och sen skulle F gå till affären för att hitta lite kaffe. Min F är största kaffemostern jag känner och vi har alla undrat hur han ska klara sig utan sina 100 koppar om dagen..för ärligt talat..kaffet här nere är si och så... Många dricker enbart pulverkaffe och jag gav bort min kaffebryggare förra året eftersom jag dragit ner på kaffet helt de senaste åren..

Anyway..så F kommer hem med en burk pulverkaffe, tvättmedel till nya maskinen samt tillhörande sköljmedel. MEN när vi ska starta maskinen inser vi att det är vatten i HELA diskhon + underskåp + bänk..På mindre än 20 min hade det pumpat ut litervis med vatten.

Verkar vara kranen som läcker så efter lite mailande fram och tillbaka mellan mig och värden (som befinner sig i Jhb för tillfället) kom Gary, hans "handy man" kompis, och kollade. Men han kan inte fixa så istället ska hans rörmokar kompis komma under morgondagen.. så vi håller tummarna eftersom jag läääängtar efter att få tvätta! Har allt som allt 3 fulla resväskor med kläder, sängkläder och handdukar som ska fixas efter att ha legat i förråd senaste året..

Ja just det! Så F's betyg på pulver kaffet? nej, inget vidare..han säger att det smakar sött? Och vad gör han efter det?..jo, han är ute på baksidan och kikar runt och lyckas på nåt vis slå i ansiktet och pannan i någon stål vajer! Så nu har han ett stort jack i pannan och 2 mindre sår över näsan..inte riktigt min killes dag..

Som "plåster på såren" tog jag honom till en av mina favvo nudel ställen: Simply Asia. Precis vad vi behövde! Jag njöt av några kalla Black Labels och en riktigt HET nudel wok och F, som fastnat för cidern här nere, drack hunters dry och åt en jättegod kyckling rätt. Och inte mindre glada blev vi när vi fick notan och den hamnade under 100kr... Helt ok!

1 kommentar:

Gabriella Kruger sa...

Bäst jag sparkar igång kaffemaskinen ikväll då?! Jag ska tipsa honom om gott bryggkaffe. Lovar!
Kram