tisdag 21 september 2010

Besök hos en favorit

Precis varit och hälsat på Linda som driver Clovelly Lodge, som ligger strax utanför Fishhoek. Hon visade mig små förändringar de gjort sen sist jag var där och detta är verkligen en gömd liten pärla!


Har sagt det förut men säger det igen.

De har 3 B&B rum i huvudbyggnaden som de hyr ut inkl frukost och sen har de flera byggnader en bit bort, som de hyr ut som self catering. De har 1, 2 el 3 rums lägenheter som sedan delar tvätt utrymme och pool. Otroligt prisvärt ställe som bara kostar ca R400 per person och natt.


Perfekt bas för er tid i Kapstaden med omgivning! Tar ca 35 min med bil in till stan, samma tid ut till National parken med godahoppsudden och bara ca 15 min med bil till Sydafrikas äldsta vindistrikt. Lägenheterna är rymliga med fullt utrustat kök och trevliga uteplatser att äta vid. Fishhoek ligger ca 5-10 min med bil så att man kan handla på sig förödenheter, bank, badstrand m.m och mysiga Kalk Bay med alla sina restauranger, ligger också en kort bilresa härifrån. Ett ekologiskt, naturnära och familjärt ställe helt enkelt!
I eftermiddag ska jag på ett par visningar på hus till oss och har flera inbokade på fredag som jag hoppas är av intresse.
Imorgon ska jag och min kompis till vindistrikten. Jag ska inspektera några guesthouses och sen tänkte vi ta en långlunch i Franschhoek. Ursula, min kompis är långledig fram till måndag så vi tänkte göra kortare dagsutflykter under helgen. Ska även ta en tur upp på västkusten tänkte jag. är förhoppningsvis lite vårblommor kvar..
Är National Heritage Day, el Braai day som den är mer känd som, så det är helgdag här nere på fredag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena!

Min styvdotter skall precis lämna en skitfin lägenhet i The Strand.
Ligger mycket bra till, bra läge,mycket nära stranden.
Intresserad?
I så fall, skicka ett email: lars@betrans.se.

Mvh/ Lars