onsdag 22 september 2010

Nu jäklar håller vi tummar och tår...

Hittade perfekta huset för ett par veckor sedan men då ägaren inte ville hyra ut för så kort tid som 6 månader, gav jag upp tanken och har som ni vet febrilt letat runt hela Kaphalvön efter ett ställe som kan vara vår bas.


Gick på 5 olika visningar igår och hade i princip gett upp hoppet när jag fick ett telefonsamtal som sa att ägaren för huset vi ville ha, ändrat sig :)

Så glad i hågen åkte jag dit för att ta mig en titt och det är i princip precis det vi vill ha (förutom att det inte finns pool, men, men.. en utomhusdusch iallafall :). Men lika snabbt som hoppet kommit tillbaka, krossades mina drömmar återigen av att ägaren fått ett bättre erbjudande från ett par i jhb som vill hyra längre och eventuellt t om köpa huset...
Allt inom loppet av 20 min! Arrgh!
Men så imorse fick jag ytterligare ett samtal där agenten sa att ägaren trots allt vill hyra ut det till oss och att papperen är på väg..Hade varit fantastiskt om det äntligen blir färdigt men innan jag faktiskt flyttat in, så vågar jag fortfarande inte riktigt hoppas att vi fått det..
Men OM vi får det så är det alltså ett hus i Simon's Town, faktiskt bara några hus ifrån min första lägenhet jag bodde i nere på kaphalvön, några minuters promenadväg från stranden och pingvinerna...
3 sovrum så att vi kommer kunna hyra ut ett rum till de som vill bo hos oss och ändå ha plats för kontor etc...
Håller nu alla fingrar, tår m.m för att detta ska gå vägen!!!!!

Inga kommentarer: