fredag 10 juli 2009

lagom, som vi säger på svenska

Idag är en helt lagom dag.
Inte bra,
inte dålig.
Den bara är.

Tror lagom måste vara ett av de bästa orden vi har i vårt språk.
Har gett upp att försöka förklara för mina utländska vänner. "Ah, so you mean fine?" NEJ, "Lagom is Lagom- guess there is no word for it in English so why do I bother??".

Efter jobbet blir det gym och hemmakväll och imorgon ska jag på någon "Dinner theatre" i Rondebosch. Alltid lite skeptisk mot sådana. Kommer ihåg när jag guidade i Kanada och var tvungen att pina mig igenom en alldeles vidrig dinner show varannan vecka som dessutom höll på i över 3 timmar! Usch.

men jag ska försöka hålla ett öppet sinne. Vem vet? det kanske t om är kul?

Om inte annat så ska jag njuta av veckans vin ranson. Längtar!

Hela 2 glas hade jag tänkt mig. Verkligen nya tider...

Inga kommentarer: