tisdag 14 juli 2009

Vinter oväder och valp letande...

I helgen tog det vackra "sommar" vädret abdrupt slut och istället fick vi jätteoväder med skyfall som spolat bort stora delar av "cape flats området", ett mycket platt område där flesta kåkstäder ligger. Tusentals männniskor har förlorat sina hem och stort räddningspådrag pågår.

är vid sådana här tillfällen som jag nästan skäms över att bo i ett 3 rums hus alldeles alena men inser att det bästa jag kan göra för att hjälpa till är att donera mat och filtar etc till de behövande.
Jag sitter och huttrar om kvällarna med 2 par sockar och tjock tröja och filt så kan inte ens föreställa mig hur de har det i skjulen.

Men snart så kommer jag åtminstone kunna hjälpa en av de fyrfotade vännerna som också drabbas hårt. Ska nämligen adoptera en liten hundvalp från antingen SPCA, Tears el Darg. De är alla olika djur organisationer som tar hand om misshandlade och övergivna hundar och katter.
Jag har länge planerat att skaffa hund när jag ska ta ut mina kvarvarande 2 veckors semester i slutet på juli och har nu bestämt mig för att hellre hjälpa till och adoptera, än att uppmuntra hunduppfödning i ett land som redan har alldeles för många hundar.

Så på lördag ska jag ut och kika på vilka valpar som finns. Sedan kommer de ut och inspekterar mitt hem för att se att valpen kommer få ett bra hem och sedan får jag förhoppningsvis hem vovsen helgen efter :) Spännande!

Inga kommentarer: