onsdag 29 juli 2009

Hatar säljare!

Jag har aldrig gillat säljare trots att jag själv på sätt och vis är en. Eller rättare sagt, jag hatar pushy säljare.

Imorse så fick jag "fin besök" av Herr W som gjorde det väldigt klart och tydligt vad lyckligt lottad jag borde känna mig när högsta chefen tar sig tid till att göra ett sales call ända ute på kaphalvön. Redan innan han hade hunnit sätta sin fot i huset så hade jag bestämt mig för att ogilla karln.

Herr W skulle ta mått på mina möbler för att kunna ge mig ett pris för hur mycket det skulle kosta att skeppa hem mina pinaler i en container.
Men innan han ens tittade på mina saker så började han snacka om vilken skillnad det är på deras service gentemot andra flyttbolag och att det ofta lönar sig att beställa en hel container bara för att slippa dela med andra och känna sig lite exklusiv. Han menade på att varför inte handla med sig en massa saker för att fylla upp containern när man ändå är här...Hallå? Jag gjorde det väldigt klart över telefonen att jag precis blivit av med jobbet och därför har blivit tvungen att flytta mot min vilja och detta till råga på allt under mycket svåra ekonomiska förutsättningar så allt jag vill ha är billigaste priset på en liten del i en jävla container!

I vilket fall som helst så tog det Herr W ca 10 min att avsluta sitt stora sales speech och när han sedan tillslut bemödade sig att titta runt i huset och insåg att jag ju faktiskt inte ens skulle fylla en femtedels container så samlade han snabbt ihop sina papper och sa att en av hans assisteneter skulle höra av sig inom ett par dagar... Suck!

Jag har ofta klagat över att allt tar sin tid i Afrika och vid sådana här tillfällen så är det oerhört frustrerande. Varför kan ingen ge mig ett ungefärligt pris???
Men imorgon ska jag ta tag i det igen..skam den som ger sig...

Tydligen är det så att om jag bestämmer mig för att skeppa hem allt så slipper jag betala tullavgifter etc eftersom jag bott utomlands över ett år och det är mitt bohag jag flyttar. Så om någon råkar ha saker som behöver skeppas från Kapstaden till Sverige..call me! Vi kanske kan hjälpa varandra...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan säkert komma på en eller annan flask... sak som kunde skeppas hitåt... ;)

--max