söndag 5 juli 2009

Biggest loser?

ok, så imorgon sätter det igång.
Har planerat under en längre tid att försöka gå ner lite i vikt innan min 30 års dag som närmar sig med stormsteg och nämnde för mina chefer i förra veckan att jag skulle vilja gå ner sisåär 2 klädstorlekar eftersom de senaste åren har satt sina spår på ett otäckt sätt.

Har aldrig varit den som brytt mig alltför mycket om min vikt, alltid varit vad jag skulle kalla "kramgo" och egentligen ingen bantarmänniska då jag gillar mat och dryck på tok för mycket.

Men nu vill jag göra ett ryck och framförallt börja träna mer och dricka mindre alkohol. Så under ett mycket svagt ögonblick nu under helgen så gick jag med på deras utmaning. Vi ska ha "biggest loser" på jobbet.

I potten: 4000 spänn

målgång: på min 30 års dag om ganska exakt 3 mån.

Vägning varje måndag och måtten tar vi varannan vecka, den som gått ner mest procentuellt i vikt/cm vinner.

Ok, måste erkänna att jag är en väldigt dålig förlorare så Game On!

Inga kommentarer: