tisdag 7 juli 2009

Besök från Sverige

Någonting som gör mig riktigt glad är när min familj och mina vänner bestämmer sig för att ta tid och pengar och komma ner och hälsa på lilla mig.

Blir ju inte att jag åker till Sverige speciellt ofta och har än så länge varit mycket lyckligt lottad och haft massor med besök under de senaste åren.

I år trodde jag det skulle bli lite tomt.

Familjen har redan varit nere ett par ggr och ny bebis är på ingång och de vänner som jag visste skulle försöka komma ner, har också redan varit hit, så döm om min förvåning när jag får flera sms på kort tid från folk som undrar om de får "våldsgästa mig"? Självklart får ni det säger jag...På ett villkor!

" Pocketböcker, västerbottenost och räkost måste med. och kantareller, dip såser, saltlakrits, marabou, kalles, ja ni vet att ni inte kommer ha så mycket plats för egen packning va? Vill ni fortfarande komma? "

Riktigt så illa är det kanske inte men..

Så nu ser det ut som att förutom min goda vän C som kommer ner i November så klurar Linda och Ullis som var hit förra nyår på att komma ner igen i okt för min födelsedag och sedan hoppas jag på att min "ex familj" från Läjet oxå ska titta förbi i början på Januari.

Oj vad det gör mig lycklig!

Och då syftar jag inte bara på osten och böckerna...

lovar ;)

Inga kommentarer: