fredag 24 juli 2009

En vecka har gått...

...sedan min värld rasade och jag är på väg upp igen. Sakta men säkert.
Det går självklart upp och ner och vissa stunder vill jag bara dra täcket över huvudet och strunta i allt, men så ploppar det upp nya ideer i min hjärna så det är bara att dra sig upp ur sängen och skriva ner allt..bolla med de i min närhet (via internet) och gå vidare...

Nu när jag börjar få perspektiv på saker och ting så känner jag mig t om lite lättad. Inte över att behöva flytta från Sydafrika, absolut inte! Men andra delar. Vill och tänker inte smutskasta mitt gamla jobb men inser att jag nästan hade nått gränsen. Syftar på min utveckling och utmaningar i jobbet. Känner att jag började försvinna på något underligt sätt.
Ja, ja..nu ska jag strunta i vad alla andra tycker att jag ska göra med mitt liv och faktiskt lyssna till mig själv och ge det en chans... Jag känner mig förvånansvärt rofylld. Mycket konstigt.

Är lite förvånad att veckan har gått så snabbt. Har haft fullt upp med att säga upp kontraktet på huset, hitta biljett hem, planerat sverigeankomst, nytt projekt och umgåtts med vänner. Knappt sovit en blund och tror jag kommer somna som en stock ikväll..känner mig helt utmattad!

Men saker och ting börjar forma sig. De har redan hittat en ny hyresgäst till mitt hus så det betyder att jag garanterat kommer få tillbaka min handpenning på 1.5 månadshyror så det känns bra. Sen verkar det lösa sig med jobb hemma och jag har t om fått nys om en lght...känns overkligt att allt löser sig så lätt och bara väntar på nästa smäll... Kanske kommer den i november när Svenska vintern börjar krypa på..???

Just nu ser jag fram mot en massa saker:
  • att få kvalitetstid med familjen och framförallt min lilla brorson som inte känner sin faster än
  • att få utveckla ett företag utefter mina egna ideer och visioner och få en ny utmaning karriärsmässigt
  • ha ett vanligt "Svensson liv"....nej förresten..tar tillbaks det..men att ge Sverige en ärlig chans utan att det kliar i restarmen.
  • att fylla 30, (ja vaddå, massa folk som säger att livet börjar vid 30 el hur?)
  • Njuta av min tid här nere och umgås med de som kommit mig nära.

ikväll ska jag däremot göra absolut ingenting. Har hyrt massa film och ska ta mig ett glas rött el två och försöka tömma hjärnan en stund.

Jag har ju trots allt semester

1 kommentar:

Tess sa...

Ja, vad göra när allt runt omkring en raserar?! Jag vet en sak i alla fall, att med din otroliga drivkraft och jävlar anamma så fixar du det här galant :) Välkommen tillbaka till Sverige, vi ser alla fram emot att träffa dig igen!

//Tess (Sälsyster)