torsdag 14 oktober 2010

Nya vänner

Börjar sakteliga återhämta mig från vår lilla tripp till Stellenbosch och Somerset West igår. En härlig dag med nyfunna vänner!


Ett av de populäraste ställena i Stellenbosch för mina kunder är The Beautiful South Guesthouse som drivs av svenska paret Katarina och Peter.

Förutom Beautiful South, driver de även The Beautiful West Guesthouse och båda dessa ställen är verkligen toppen!


Rent, fräscht med lite African feel & stora pooler och jättetrevlig personal, till bra priser. De öppnade för flera år sedan och har således jobbat ihop en stor kundkrets från hela världen och fått mycket bra rykte som gör att man måste se till att boka i tid...



Eftersom jag själv inte träffat Katarina och Peter tidigare då vi alla alltid har så fullt upp under säsong, bestämde vi oss för att träffas över lunch igår.


De valde ett ställe i Somerset West som heter Steffanie's, en familjedriven restaurang med utsökt mat!
Ägaren Werner kom och satte sig hos oss och jösses vilken underhållande snubbe! Vinet flödade och han har många roliga historier som han gärna delar med sig av så det blev en lunch jag sent kommer glömma. Deras kyckling filé var grymt god och uteterassen har fantastisk utsikt mot False Bay. Hit vill jag åka fler ggr!

Katarina och Peter är ett supertrevligt par och vi hoppas verkligen att det inte ska ta lika lång tid innan vi ses igen. Tack till er båda för en välbehövlig paus från "jobbet"!

Inga kommentarer: