fredag 8 oktober 2010

En underbar födelsedag

Tacka alla! för grattishälsningar på facebook, skype och telefon...

Hade en helt underbar födelsedag och att fylla 31 kändes helt ok..faktiskt mer än ok..jag trivs med att vara 30+.

Har som jag skrev igår spenderat senaste dygnet i Hermanus och kommer skriva ett längre inlägg om detta fantastiska besök imorgon men just nu är stora nyheten att vi äntligen hittat en bil :)

Imorgon åker vi och hämtar "pärlan". Eller..hmm..ja..hon är ju lite till åren..det blev en Mercedes E200 -91 års modell, lätt grönmetallic i färgen. Har ju tidigare klagat över standarden på bilar här nere och efter att ha sett flera skrothögar som skulle föreställa kombi (som vi helst vill ha för baggageutrymmet) så ändrade vi taktik och bestämde oss för att leta efter något pålitligt, hyfsat stort, lätt att reparera etc och då blev det den här.

Min "extra pappa" här i Sydafrika, Ivan, som är världens bästa bilmekaniker om ni frågar mig (sorry! papsen och brorsan) följde med för att ge sitt godkännande och han tyckte vi gjort ett riktigt kap så det känns bra.
Ivan är snart 75 år gammal men jobbar fortfarande heltid med sin stora passion, bilar!

Nu måste jag jobba ikapp lite med mailen men återkommer som sagt med en utförlig rapport om Hermanus imorgon.

Inga kommentarer: