fredag 12 september 2008

Veckans vintips



Här kommer veckans vintips inför helgen. Här nere har vi äntligen fått fint och soligt väder igen så jag planerar att dricka en Steenberg Semillon som är supergod men tyvärr inte finns i Sverige.


Däremot med hösten på g hemma så rekommenderar jag ett gott rödvin tillsammans med vilt och kanske svamp..?

art:12002 Allesverloren Tinta barocca 109kr

el om man gillar Pinot Noir:

art: 2089 Paul Cluver Pinot Noir 2007 149kr


Och för er som föredrar vita viner så har jag valt ett vin från Overberg området som ligger i närheten av Hermanus som en liten hyllning till valsäsongen som kommit igång ordentligt här nere..


97038 Hermanuspieterfontein Nr 7 Sauvignon Blanc 2006 144kr


ett lite billigare vitt alternativ:

74719 Durbanville hills Sauvignon Blanc 2007 85 kr


Hoppas ni alla får en supertrevlig helg..

Själv har jag besök från USA av en tjej som forskar om just valar så jag ska visa henne runt här nere på kaphalvön... Hon är förresten min första "couch surfer" så ska bli intressant och se om det funkar el ej.. kolla gärna in http://www.couchsurfing.com/

Inga kommentarer: