fredag 5 september 2008

Gospeltur i kåkstäderna

Var på vinkurs igen igår och denna gång tog man upp ämnet viticulture, själva vetenskapen bakom vinodlandet. mycket snack om rätt balans mellan vatten, sol ljus, vindar etc..oerhört intressant men oxå jättemånga nya termer som jag helt glömt bort sen sist jag gjorde någon vinkurs... Provade dessutom några viner och denna gång fanns en av mina favorit Pinot Noir med: Haute Cabriere 2004... har tjatat om detta vin flera ggr och hoppas systembolaget tar in det till Sverige snart..

Helgen ska spenderas i Kapstaden. Ska träffa lite vänner, prova någon ny restaurang och sen på söndag morgonen ska jag vara med på en gospel tur genom kåkstäderna. Ska vara en fantastisk upplevelse och vi rekommenderar detta till alla våra gäster som befinner sig i Kapstaden på en söndag men har själv aldrig haft möjlighet att göra den tidigare... Vi använder detta samma företag till alla våra turer genom kåkstäderna och de är super duktiga och professionella så ser fram mot detta... http://www.gocamissa.co.za/

Kåkstäderna är något som alltid väcker starka känslor och många turister väljer helt enkelt att inte se det och det är helt upp till var och en. Själv tycker jag att precis som med allt annat, är det gjort på rätt sätt så ska man självklart lära sig mer om en sak som är en väldigt stor del av Sydafrika och dess grymma historia...

Inga kommentarer: