torsdag 4 september 2008

Babiansäkra soptunnor


Ja, man lär sig något nytt var dag säger de ju...


Och idag upptäckte jag att jag har babiansäker soptunna hemma hos mig.. Så vad är detta? Jo eftersom jag bor i ett område med MYCKET babianer som även om de kan verka söta (som små iallafall) orsakar väldigt mycket skada i folks hem så har man alltså lagt till ett litet lås på soplocket så att inte babianerna ska kunna rafsa igenom ens sopor..


När jag bodde i Kanada hade man på flertal ställen björnsäkra soptunnor och här nere är det alltså babian säkert... smart tycker jag..Däremot är det 2 små lås man ska öppna samtidigt och med en stor sopsäck i ena handen och handväska och bilnycklar m.m i den andra så var det lite bökigt inann jag förstod hur det funkade men som sagt..man lär sig..

Inga kommentarer: