torsdag 18 september 2008

Regnet vräker ner...

och vintern har kommit tillbaka med full kraft. Precis när sommarkläderna plockats fram och linnet åkt på så skiftade vädret och raggsockorna åkt på igen..Som jag sagt flera ggr tidigare så vet man här precis som på många andra ställen jag bott på, inte vad centralvärme är för något så även om det bara är 13 grader "kallt" så fryser man ända in i märgen av den råa kylan och fuktigheten som blir inomhus.. har ofta funderat på att köpa mig ett par fingervantar utan fingertoppar att använda på jobbet när man sitter framför datorn..
Och med regnet så kommer även översvämningarna... så kvällens vinkurs som vanligtvis hålls på "river club" inne i stan har fått ställas in...

Annars har det varit en lugn vecka..mycket på jobbet men tagit det väldigt lugnt privat.. Drack på tok för många öl igårkväll och har mått som jag förtjänat hela dagen idag så blir nog inte många knop ikväll... faktiskt lite lättad över inställda föreläsningen eftersom vinprovning inte känns superlockande just nu...

Imorgon landar våra nya reseledare och guider från Sverige..ska bli jättespännande att se vad det är för tjejer och kul att ha folk i min egen ålder att umgås med också... 2 av tjejerna ska göra guideutbildningen nu i okt så för de blir det stentufft schema framöver..och innan de har tagit sin examen kommer jag vara tvungen att hoppa in här och där som guide... Första stora gruppen anländer i slutet av okt så från och med nu är det full fart...älskar tempot under säsong och även om det blir många långa dagar och en hel del magknip framöver så är det precis detta jag behöver..har alltid varit lite av en arbetsnarkoman och jobbar bäst under press so bring it on!!!

Inga kommentarer: