fredag 2 augusti 2013

Varmt ute, kallt inne

En av de saker jag har svårast att vänja mig vid här i Sydafrika är att det är så förbannat kallt inomhus under vintern.
Som igår och idag...Haft strålande sol, varma vindar och temperaturer ute på ca 26 grader! Underbart! MEN....Inomhus är det svinkallt och jag sitter med raggsockor, fleecejacka och en stor sjal över axlarna....Alla dörrar står vidöppna för att släppa in värmen!
Inga problem om man kan vara ute och njuta av det fina vädret men det gör det svårt och jäkligt kallt att sitta på kontoret hela dagen...jaja...man kan inte få allt...

Förbereder nästa tur och har fått "förvarning" från huvudkontoret i Australien att jag kommer ha en mycket svår dam med på resan...Hon har tydligen rest med företaget flera ggr och är fruktansvärt otrevlig mot allt och alla....typiskt! Men som en fd chef sa till mig för många år sedan. "Man får precis så mycket man klarar av"...Hon menade på att jag är van att hantera svåra kunder och bra på att "vända" situationen och nu hoppas jag verkligen det stämmer även denna gång.




Inga kommentarer: