torsdag 15 augusti 2013

Lejon på morgonsafarin

Imorse spenderade vi gott och väl 10-15 min ihop med denna lilla lejonfamilj som bestod av mamma & pappa med en unge. De andra två ungarna dödades av andra hanar i flocken tidigare i år... Honan bar halsband och detta ser man ibland i Krugerparken. Parks board sätter halsband på vissa djur för att kunna göra research och få fram statistik osv...






Vissa dagar har jag världens roligaste jobb...

Och hur går det med Mrs. F då?
Jo, hon är mycket speciell och bestämd av sig men vi kommer faktiskt riktigt bra överens tycker jag. Är man minst lika bestämd tillbaka så lyssnar hon tillslut...påminner mig om ett barn i trotsåldern..Igår satte hon sig ner på marken och vägrade flytta på sig för att hon var trött...ha ha! Sedan lockade jag henne med ett glas vin i baren där det fanns wi-fi så att hon skulle kunna skypa med sina vänner och då fick hon snabbt ny energi...

Har även upptäckt att hon är helt galen i shopping, på gränsen till besatt... så strular det något mer får jag helt enkelt hitta en liten affär så brukar hon bli nöjd...Hon har handlat för nästan 30000 kr (!) längs resans gång och vi har fortfarande 2.5 vecka kvar!

Inga kommentarer: