torsdag 1 augusti 2013

Att fördriva tiden när man reser

Som guide är man ju ett oräkneligt antal timmar på resande fot. Bara den senaste månaden har jag spenderat närmare 50 timmar på olika flyg och säkert lika många timmar i en buss, vänthallar osv. Man blir expert på att vänta. Att fördriva tiden.

Tidigare var det under dessa transport-sträckor som jag hade tid att läsa men under det senaste året har jag bytt bort böckerna mot Podcasts. Ljudböcker är för långsamma för mig men att lyssna på olika podcasts är precis lagom snabbt och underhållande, utan man behöver anstränga sig det minsta lilla. Perfekt tycker jag!

Så under senaste månaden har jag plöjt igenom hundratals olika podcasts och som för många svenskar så är Sommar i P1 en stor favorit.

Mina favoriter i år är nog Maja Ivarsson, Kristian Gidlund och såklart Malik Bendjelloul som regisserade dokumentären "Searching for Sugarman".

 Har ni inte sett den filmen så GÖR DET! Härliga bilder från Kapstaden, fantastisk musik och en makalös historia...



Hur fördriver ni all dötid när ni reser? Tips på några bra podcasts?

Inga kommentarer: