torsdag 5 maj 2011

Vilken rutt ska vi ta?

Eftersom Sydafrika är så oerhört stort, med skiftande landskap, klimat, olika turistattraktioner, historia m.m så är det alldeles säkert jättesvårt att bestämma sig för vilka delar man ska hinna med på sin Sydafrikaresa.

Mitt tips är: Har man bara 2 veckor på sig. Håll er till Kapstaden + Garden Route. Har man lite mer tid på sig så tycker jag absolut att man även ska täcka de östra delarna.

Självklart finns det tusen andra platser jag också vill att folk ska uppleva men det tar man helt enkelt på sin nästa resa.
Idag skrev jag en sida om just de populäraste turistorterna i Sydafrika som svenskarna åker till, för den som inte har så stor koll på vart folk brukar el "borde" åka.

 Den guiden är inte på något sätt utförlig, utan har bara med de vanligaste platserna och rutten som många av mina kunder brukar köra, men jag hoppas ändå att den kan ge lite inspiration och hjälp för er som är i planerings stadiet.

Sidan hittar ni HÄR

Inga kommentarer: