måndag 2 maj 2011

Redan Maj???

Betyder att det är dags för mig och F att ta tag i planeringen för nästa vända ner till Sydafrika...

Vi är båda överens om att vi vill ha SA som bas, varvat med besök i Sverige då och då, och framförallt en stooor dos av sommar-Sverige.
För att detta ska funka, behöver vi sälja lägenheten i Sverige. Så det är nummer ett på vår "att göra-lista".

Sedan har vi även funderat en del på vart vi vill bo.
Jag har länge bott nere på Kaphalvön, söder om Kapstaden, och älskar att vara så nära havet, bergen och den lantliga känslan som råder. MEN, jag känner mig också ganska färdig med det just nu och sugen på något nytt.
Fredric har fastnat för vindistrikten och jag hakar gärna på eftersom det betyder att vi förhoppningsvis kommer kunna besöka fler vingårdar, restauranger etc och att vi båda kommer vara nykomlingar... Men vi får se...
Allt beror på om vi kan hitta hus att hyra till bra pris etc... Men det känns lite spännande iallafall!

I helgen hade vi besök av Linda och Inka, som besökte oss i Sydafrika i januari och det blev en supermysig helg med massa god mat, vin och självklart även frågesport.
Tjejerna hade köpt ett nytt spel till oss som heter Smart-Ass och sedan hade de även med sig ett 10-år gammalt M.I.G spel. Blev flera sena kvällar!

Verkligen jättekul och självklart började vi planera deras nästa besök i Sydafrika också. Blir tredje gången för Linda isåfall :)

Inga kommentarer: