lördag 27 november 2010

Vinförrådet påfyllt

Ni som känner mig vet att jag älskar vin och lägger ner en hel del tid och pengar på detta. Vissa samlar på frimärken, andra samlar på vin.

På bilden ser ni bl a en Kanonkop Pinotage 2000 och Uva Mira 2006

Däremot är jag absolut ingen vin-snobb utan tycker det är extra kul när jag hittar gott & prisvärt vin.



I huset som vi bor i nu har jag för tillfället bara plats för ca 50-60 flaskor (och har insett att jag måste köpa fler vinställ illa kvickt) och eftersom jag varken har vinkyl :( el källare så är det lite klurigt att lagra viner men jag köper ändå hem en hel del vin som jag vill spara några år... Här nedan ser ni ett urval av de viner som jag har hemma för tillfället (Mitt sortiment byts ut med jämna mellanrum) Vin ska drickas upp!


Kanonkops "Paul Sauer" och Boutenhoutskloofs "The Chocolate Block" hör till mina absoluta favoriter




Men som sagt, jag har ett antal flaskor som jag vill vänta med några år, så imorse åkte jag till min lokala vinbutik för att köpa på mig lite mer vad jag kallar "vardags vin".
Blev jätteglad när jag såg att de fått in fler flaskor av Cederberger 2007 för 70kr flaskan och sen hittade jag även några flaskor av Neethlingshof 2004 Shiraz för samma pris...och ja just det..längs ner i en låda hittade F en flaska av Steenbergs Catharina 2005 så den var jag ju bara tvungen att köpa.


Jag blir som ett barn i en godisaffär och nu har jag fått mitt "lördagsgodis" :)

Inga kommentarer: