lördag 27 november 2010

Till veckan blir det picknick..

Har precis skrivit ett inlägg på Sydafrikaexpertens blogg om olika vingårdar där man kan beställa picknick.
Fredric är nämligen för tillfället ute med gäster som vi beställt picknick åt på Sydafrikas äldsta vingård: Groot Constantia och då kom jag på att jag kanske skulle tipsa om fler ställen som erbjuder detta. Perfekt om man är här nere som turist och inte själv har tillgång till kök. Se bara till att ni beställer i god tid och undvik helst helgerna om ni kan eftersom lokalborna själva också älskar picknicks...



Om ni vill kan ni ta kontakt med oss så bokar vi picknick korg, hämtar upp er och kör er tillbaka till ert hotell.


För mig är en picknick ihop med goda vänner på en vingård höjden av lycka! (ni ser att jag är väldigt lättroad så länge det är vin med i bilden..ha ha).


På måndag får vi besök från Sverige och då har jag lovat slita mig från kontoret åtminstone en av dagarna och nu är det ju ingen tvekan om vad vi kommer göra den dagen...

Inga kommentarer: